Farkas Arnold Levente
első jelenet a függöny
mögött, pócsmegyer, huszonhárom
június kettő, péntek, nem
történik semmi, a bohóc sír,
tévedésből minden második
előadás alatt meghalok,
ha ismeretlen városba
utazol, az olyan, mintha
nem létező emberek álmát
álmodnád, szilánkokat vetít
a koponyacsont belsejébe
a képzelet, a gyermek lehunyt
szeme mögött alszik a gyermek,
a naplóíró nem tapsol
mert ki egyszer alkut kötött
magával, megteszi máskor
is, sodródik, mint a vízben
a dióhéj, de nem könnyű
erről beszélni, megállás
nélkül dobott kocsányokat
a tűzre, a védekezést
ő forró vízzel tervezte,
ha már fekete szurok nem
állt a rendelkezésünkre,
kör alakú nézőtérként
vették körül arénámat,
szégyellték a szegénységet,
változatosabb képet nyújt
második jelenet a függöny
mögött, pócsmegyer, huszonhárom
június három, szombat, nem
koncentrálhatok örökké
mellékes dolgokra, persze
a gyermekkor tévedései
nem azok, az elmúlás teszi
múlttá a múltat, a fejfájás
a homloktól a tarkóig
bebarangolja a fejet, ám
otthona a fej mégsem lehet,
nem történik semmi, amit
érdemes volna lejegyezni,
az idő szobra megremeg
mert dadogva is szebb a szó,
mint a némaság, nem tudom,
de ez már nem az a város,
melyre gondoltam egykoron,
beszélt mégis, mint akinek
hatalma van, megfontoltan,
olykor meg kihívóan, mint
a ragadozó madarak,
megágyazott a holnapi
versnek, előkészítette
a másnapi mondatokat,
nagypapa feketesége
a később születettekben
kávébarnára szelídült
harmadik jelenet a függöny
mögött, pócsmegyer, huszonhárom
június négy, vasárnap, talán
lehetne ez egy vers első
sora, szavakkal boldogabb,
ez volna már a harmadik,
no nézd, a lány tavaszba bútt,
rügyekbe öltözött, szelíd,
a gyermekkor a tévedés,
a kőműveskeringő szép,
tudják a dalt a lengyelek,
elmúlik, mint az irgalom,
unatkozom, az érzelem
lehetne csábítószerem