A Cirka a művészetről kíván tudósítani a „körül”, „körös-körül”, „környékén” és „tekintetében” értelmében, vagyis nem befolyásolják előzetesen tematikai, elméleti vagy ideológiai határok, ahogy azt sem véli már eleve eldöntöttnek, hogy mi számít művészetnek és mi nem. Vagyis elsősorban ahhoz az értelmezői folyamathoz szeretne hozzájárulni, amelyben megérthetjük eltérő művészetfogalmaink jelentését. Ugyanakkor a Cirka a művészetről való gondolkodás- vagy beszédmód egyik jellegzetességét is kifejezésre kívánja juttatni a „körülbelül”, „mintegy” értelmében, azt gondoljuk ugyanis, hogy a művészetről szóló beszéd valószínű beszéd (eikósz logosz), de ez a valószínűség egyúttal termékennyé válhat, olyan beszéddé, amelyet érdemes a legvalószínűbb meggyőződések előmozdítása érdekében folytatnunk – hiszünk abban, hogy érdemes a művészetnek színteret teremteni és a művészetről gondolkodni.